Lilltjejen har blivit stor!!

Jag måste skryta om min lilla tös som idag i mina ögon har blivit stor. Hon har fått 2 tänder!!! 2 små söta risgryn tittar fram ur tandköttet. Mamma har kämpat hela dagen för att ta kort på dom små men icke så har de gått. De kanske går om ett tag, om några dagar när dom vuxit upp lite mer.

Sen så har vi ju börjat med smakisar och idag va de gröt som stod på menyn. Igår va de första gången efter omstarten och då gick de rätt bra, hon spottade bara ut några skedar. Idag gick de galant, hon åt upp halva smakportionen med lite kladd såklart. Vi får se hur de går imorgon, för man märker viss skillnad för varje dag.
Nästa grej som jag vill skryta över de är att hon somnade 45 min tidigare än vanligt idag!!! Hon brukar somna ca 22.00 men nu ikväll somnade hon 21.15!! Sååå skönt! Och de roliga med denna dam är att hon somnar bäst skälv. Hon äter sen rapar vi i ca en kvart så garanterat ingen luft finns kvar, sen lägger jag henne i sängen och stoppar om henne med täcket och trasan ger henne nappen pussar på pannan och säger -Godnatt Älsklingen, ses imorn, släcker lampan och går ut. Tittar till efter några minuter och då sover hon. Min söta lilla tös.
Om jag sitter kvar när hon ska sova så blir hon bara tjurig och ska upp och hon har ett himla humör vill jag lova... Som sin mor säger vissa... som sin far säger jag.
Nu ska jag passa på att sova för i morgon ska jag Elias och Ella på Djungelhuset, Ramona och Emilio och Tina och Melvin ska också med.
Sen på lördag så åker Henka med några kompisar till Bakvattnet/Åkersjön för att åka skoter och gå på Skoterns Julafton. Han kommer förmodligen hem på söndag.
Så jag och barnen kommer att vara hemma hela helgen, så den som vill kan väl komma ut i skogen och hälsa på, tycker jag!!
Nu ska jag krama kudden!!
Puss och kram på er alla och Gooooood naaaaaatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh har hon oxå fått tänder nu sötpluppen! Visst e det kladdigt med gröten?? Elvira får inte i sig så mkt än...HAr faktiskt oxå fått Elvira att sova i egen säng och igår gjorde jag just så som du skriver, gick ut ur rummet och hon somnade, helt otroligt för att vara henne! Kul att du ska börja rida! Lycka till.kram.

2010-01-31 @ 11:30:46
URL: http://sandralavesson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0